onsdag 29 maj 2013

Kan inte bara du gå och dö? (En kärleksförklaring)


När den svenska sångerskan Samia, med sin vackra sångröst, idag släppte singeln "En kärleksförklaring" så hade jag väntat mig en riktigt mysig kärleksballad. Jag blev lite ställd när låten inleddes med ett fett reggae-beat och den inledande textraden "Kan inte bara du gå och dö". Jag förstod snabbt att kärlekstemat i den här låten rörde sig på ett helt annat plan. När jag väl fattat galoppen måste jag erkänna att detta var riktigt bra.

Reggae verkar vara riktigt hett på den svenska västkusten (och i Skåne så klart). De två låtarna, "En kärleksförklaring" och "Låt aldrig natten ta slut", på Samia's nysläppta singel skulle lätt passa in i en playlist ihop med Silversystrar, Äkta Kärlek, Kapten Röd, Svenska Akademien, Syster Sol, Obsklassen, Medina, General Knas, Dani M och Labyrint.

...ingen sommar utan reggae!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar