fredag 2 augusti 2013

Hanna Boquist - Känn ingen sorg för mig Göteborg


En given kandidat till årets hetaste sommarlåtar är den svenska popduon Dash4's debutsingel "Turn up the love". En riktig dansrökare! Jag hade lyckan att få se gruppen framföra låten live i Stenungsund i början av sommaren. Gruppen gav verkligen allt på scenen och låten satte sig direkt. Även mina barn går runt och trallar på sommarlåten som ingen mindre än Eric Amarillo har producerat.

Privata bilder från Dash4's spelning i Stenungsund

Wiktoria Johansson och Hanna Boquist heter medlemmarna bakom duon. När jag kollar upp dem lite mer noggrant så slår det mig att jag har sett Hanna i många olika sammanhang i min hemstad Stenungsund. För ett par år sen deltog hon i talangjakter där jag själv var konferencier. Jag var redan då väldigt imponerad av hennes starka sångröst. 

Hennes tolkning av Håkan Hellströms låt "Känn ingen sorg för mig Göteborg", som hon framför tillsammans med gruppen Duo2much, är helt fantastisk. I somras fick Hanna den stora äran att framföra låten på Orustdagen på Tofta Gård, där Håkan själv var på plats för att ta emot Orustbankens Taubepris. Hanna har många järn i elden! I går sjöng hon tillsammans med Robert Gustafssons kultband Rolandz på Stenungsbaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar