fredag 11 juli 2014

Vera Nord - Alla Gör Sin Grej


I dag när mina barn tittade på Sommarlov så hörde jag en artist som jag fastnade för direkt. Vera Nord, 12 år, framförde låten "Loppis" live i barnprogrammet. Jag letade upp henne på nätet och fann hennes nysläppta album "Alla gör sin grej" samt singeln "Dyslexi är bajs".

Jag har lyssnat igenom albumet ett par gånger nu på förmiddagen och måste säga att det är ett fantastiskt bra popalbum som den tolvårig artisten har släppt. Jag går redan och trallar på  låtarna "Dramaqueen", "Om inte sången fanns" och den vackra "Brevet till farmor".

Jag skulle, utan att överdriva, lätt kunna jämföra henne med artister som Veronica Maggio och Miss Li.  Det ska bli spännande att följa Vera's musicerande i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar