torsdag 17 mars 2011

Dee Sniders slipade tänder.

Jag följde med min son till tandläkaren idag. Han var super duktig. Speciellt duktig var han på att trycka på knappen som fyller på vatten när man ska skölja..... Vi fick tid till ett återbesök eftersom han behöver slipa ner en tand, vilket osökt får mig att tänka på Dee Snider!


Dee Snider slipade ju sina framtänder till huggtänder. Detta var på den tiden då Dee var som hetast (någongång efter Stay Hungry plattan). Jag skulle velat vara med på de tandläkarbesöket, precis som jag var med min son idag. Jag kan riktigt se tandläkaren och Dee framför mig när de samtalar:
-Hur var de här då?
Dee Snider svara med vänlig stämma:
-Tack bra! Jag skulle bara få mina framtänder slipade till huggtänder.
-Okej! Vi ska inte passa på att ta lite tandsten när vi ändå håller på.
- Ja tack de vore fint!
Och så håller de på och pratar med varandra..... Jag undrar om Dee var lika ivrig med att trycka på knappen till sköljningsapparaten som min son?
I dag har Dee slipat bort huggtänderna. Eller det gjorde han väl för flera år sen. Han är ju familjefar och de kanske inte känns lika fräckt längre. Man kan ju tänka sig hur de skulle låta på öppna förskolan:
- Wow, har du köpt en ny tröja! Snygg!!!
- Japp, du själv då? Du har slipat dina framtänder ser jag.....(harkel) Häftigt!

Dagens soundtrack: Green Day "Geek Stink Breath"

1 kommentar: