torsdag 13 september 2012

Familjen - Allt på rött

Jag har följt Familjen (Johan T. Karlsson) sen han hade sin första Myspacesida. Jag minns hur jag rippade låten "Ivanhoe & Rebecca" (senare omdöpt till "Det snurrar i min skalle") från Myspace och hade med på en av mina egna blandade CDR skivor. Det har hänt mycket sen dess! Familjen har hunnit släppa de två albumen "Det snurrar i min skalle"  och "Mänskilgheten". Han har varit förband till Kent, varit med i reklmafilm och blivit allmänt folkkär. I dag lyssnade jag på Familjens tredje album "Allt på rött" för första gången. Och jag gläds över hur grymt mycket han har utvecklat sitt sound sen första skivan!


Soundet är riktigt fett! Hela albumet varvas med feta beats och sköna popmelodier. De underbara synthslingorna avlöser varandra och när man tror att det inte kan bli bättre kommer instrumentallåten "Mönster" som en fet smäll i ansiktet. Jag är tvungen att spela den fem gånger irad och vill ändå inte sluta dansa.... Den här plattan kommer att gå varm i stereon framöver och jag är helt säker på att jag kommer att upptäcka nya favoriter varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar