måndag 24 september 2012

När det regnar borde man gå ut.......


Musik har alltid haft en läkande effekt på mig! De sista dagarna har jag känt mig riktigt nere... Men när jag idag satte på Peter Moréns nya skiva "Pyramiden"samtidigt som jag promenerade ner till bussen, och fick höra den första textraden i låten  "Erik M. Nilsson" hände det verkligen något med mig....

När det regnar borde man gå ut och känna att man lever...

Det blev så otroligt vackert och stämningsfullt på min promenad i morgonljuset, där jag gick alldeles ensam på vägen. Hela första versen bjuder på flera fantastiska textrader gripna ur vardagen. Som t ex Kanske ringa en vän, dricka kaffe igen och även Kanske baka ett bröd, sörja nån som är död.

Första spåret på Peter, Bjorn and John's sångares tredje soloalbum har verkligen fått mig på bra humör. Tack Peter! Förövrigt är hela skivan riktigt bra. Fast jag flaggar som sagt lite extra för första spåret.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar