tisdag 6 november 2012

Lindstrøm - Smalhans

Den norska musikproducenten Hans-Peter Lindstrøms nya skiva "Smalhans" är helt i min smak. Elektronisk instrumentalpop när den är som allra bäst! Lindstrøm's musik skulle få igång vilken fest som helst. Även om jag aldrig skulle kunna lära mig låttitlarna som "Fäär-i-kääl""Vös-säkö-rv" och "Eg-ged-ösis" så hoppas jag att DJ'n vill spela dem nästa gång som jag går ut och dansar i alla fall. Plattan passade dessutom utmärkt att lyssna på igår när jag vek tvätten och idag när jag stekte pannkakor till barnen.


Jag vill gärna likna Lindstrøm's musik med storheter som Slagsmålsklubben och Familjen. En jämförelse som de banden ska vara mycket stolta över. Hans-Peter Lindström behärskar nämligen den elektroniska musiken på en klart högre nivå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar