tisdag 13 november 2012

Ny rock från Stenungsund!

Min hemstad Stenungsund kan tyckas vara en liten håla för en förbipasserande person. Men jag som bor mitt i smeten slutar aldrig imponeras över hur fantastiskt mycket bra musik det skapas i den här lilla hålan. Bara den sista veckan har jag snubblat över två stycken lokala rockband som jag verkligen gillar!

Lord of Cyclops
Först rockbandet Lord of Cyclops. De spelar skön stoner rock och jag tycker mig höra influenser från såväl Volbeat som gammal 70-tals rock. Eller stenhård rocknroll rätt i fontanellen som de själva beskriver sin musik på sin facebooksida. Fyra låtar finns att digga till på Soundcloud...



Molior Superum

Sedan har vi rockbandet Molior Superum. De spelar också skön stoner rock och influenserna skulle kunna liknas med band som Queen of the Stone Age och Monster Magnet. Även här finns ett skönt sound från 70-talet. Jag gillar skarpt att bandet sjunger både på engelska och svenska! Jag gillar faktiskt det svenska låtarna mest. "Moralsoffan" är en nästan 7 minuter lång rockhistoria med sköna riff. "Blå Fålens Vals" är en riktigt proggig instrumentallåt som fläskar på som bäst med en fet hammondslinga i mitten. Lyssna på debutalbumet "Into the sun" på Soundcloud...



Lyssna på "Into the sun" på Spotify

Molior Superum spelar live på Sticky Fingers den 21 november (läs mer här)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar