tisdag 1 januari 2013

Lovisa Negga - Synd

Jag har funderat under den sista veckan vilken svensk skiva som varit bäst under 2012. Samtidigt som jag går igenom det gångna årets skivsläpp trillar en helt ny skiva ner framför nosen på mig. Den fantastiska elektrotjejen Lovisa Negga's nya album "Synd" släpptes den 28 december!


Förra året (2011) utnämnde jag Lovisas debutalbum "Kär" till årets soloskiva och en av årets bästa plattor. Efter att ha lyssnat igenom de nio låtarna på Lovisa Negga's nysläppta uppföljare kan jag bara konstatera att hon har gjort det igen! Inledningslåten "Inte riktigt någon tjej för dig" sätter ribban högt och där håller den sig rakt igenom... låt för låt. Hennes nakna elektroniska popmusik på svenska, som jag förälskade mig i på första plattan, fortsätter i precis samma stil. Den dansvänliga singeln "Höj musiken", som släpptes i somras, finns också med bland låtarna. Synd att skivan släpptes så sent på året! Samtidigt gläds jag åt att ha något värmande att lyssna på under den otroligt mörka och trista månaden januari...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar