söndag 13 januari 2013

Ny singel med Ensamhushåll.


Jag minns den svenska indieduon Ensamhushåll mycket väl. Redan under deras myspace-tid tjuvkopierade jag deras version av "VinterNoll2" och hade med på en av mina blandade CDR-popskivor. En briljant cover på Kent's gamla låt, som duon från Lund gjorde bättre än originalet.

Jag skrev till bandet några gånger på myspace, men efter en ordväxling mellan oss på nätet skar sig våran vänskap och de deleatade mig som kompis. Jag minns det hela eftersom jag tyckte att det var så komiskt! Jag fortsatte att lyssna på Ensamhushåll's musik på Myspace trots att vi inte var vänner. Jag tyckte ju att musiken var så fantastiskt bra.


Jag har aldrig varit långsint och jag tror inte att Ensamhushåll är det heller. Med tanke på att de nu skickar ett trevligt mail, med sin sprillans nya singel till mig, och ber mig recensera den. Numera är gruppen en kvartett men musiken är precis lika bra som tidigare. Naken, lugn, vacker och mycket känsloladdad! De två nya låtarna "Stunden" och "Ond Bråd Död" låter precis så som jag minns deras gamla demolåtar på myspace. Och det bästa av allt är att man numera kan lyssna på deras  demolåtar på skivan "Demos 2007-2010" på Spotify. Jag hoppas att jag snart får höra mer nya låtar från Ensamhushåll...


Kärlek är som själva satan
Kärlek är åt helvete
Och om jag får se den igen...

/Ensamhushåll - Ond Bråd Död



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar