söndag 17 februari 2013

Nepal - Valley

På väg ut från Sticky Fingers igår, efter Men Without Hats fantastiska spelning, sprang jag på Björn Osbeck som spelar gitarr i Göteborgsbandet Nepal. Björn och jag spelade själva tillsammans i ett annat band för snart 10 år sen! Han berättade att Nepal skulle spela live på Sticky senare under kvällen. Jag stod i valet och kvalet om jag skulle stanna och titta. Men eftersom jag redan tagit ut jackan från garderoben och stod i dörren på väg ut så beslöt jag mig för att åka hem...


Jag lyssnade däremot på Nepal's nysläppta singel "Valley" ett par gånger i bilen på vägen hem. En skön stämningsfylld indiepärla med vacker stämsång. Ett fyra minuter långt, välproducerat mästerverk som tåls att höra flera gånger...


Nepal består av
Svante Osbeck
Björn Osbeck
Mikael Pihl
Daniel Georgsson
Philip Rafstedt
Erik Erdelius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar