lördag 16 mars 2013

DenDuVillVa - Dubbelnoll Ett

Jag blev precis tipsad om DenDuVillVa's skiva "Dubbelnoll Ett".
Ett elektroniska enmansprojektet som jag tyvärr inte vet så mycket om.


Soundet på skivan tyder på en ganska amatörmässig produktion. Volyminställningar och sångstämmor som inte sitter helt hundra. Med de inledningsorden så kanske du tror att jag ogillar DenDuVillHa's skiva "Dubbelnoll Ett"... Men tvärtom! Jag älskar den här typen av produktion. Musiken blir väldigt nära och naken. Det vackra texterna växer ännu mer med den här ljudbilden. Även om soundet låter lite B så måste jag säga att själva låtarna i sig låter väldigt genomarbetade och välarrangerade. Sju stycken låtar på både svenska och engelska.

Även om musiken är elektronisk så låter det mycket indie över DenDuVillHa. Sista låten "En Minut" är förmodligen tänkt som en fin nertempolåt som ska avsluta skivan. Fast i mina öron är den mycket mer än så. Det här är skivans absolut starkaste låt. För tillfället går den på repeat hela tiden.... Låten alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar