söndag 17 mars 2013

Svenska schlager frågor (?????)

Jag har alltid varit grymt svag för gamla svenska schagerlåtar!
Allra helst de låtar där en fråga ställs väldigt tydligt i refrängen...

Lena Philipsson - Åh Amadeus
Åh, Amadeus kan du hjälpa mig?
Jag vill ha toner till min melodi
Varför lyckas jag ej med min symfoni?
Åh, Amadeus ge ett svar


Wizex - Miss Decibel
Miss Decibel, var får du alla ljud ifrån?
Vem har lärt dej alla höga toner?
En konsert, en aria i sovrumsvrån
Med en stämma som är ljus och klar



Kikki Danielsson - Varför är kärleken röd
Varför är kärleken röd?
Varifrån får den sin glöd?
Kroppar som möter varandra
Känslor i lust och i nöd



Björn Skifs - Michelangelo
Michelangelo kan du svara på
Hur du gjorde dom 

alla tavlor som blev historia sen?


Lasse Holm - E' de' det här du kallar kärlek
E' de' det här du kallar kärlek? 
(Det här du kallar kärlek?)
Vill jag inte längre va' med
E' de' det här du kallar känslor? 
(Det här du kallar känslor?)
Är det inte någon idé


Lili & Susie - Enkel resa
Ooh vill du? Ooh kommer du?
En enkel resa
Ooh förstår du? Ooh den börjar nu
En enkel resa


Orup - Är du redo?
Är du redo?
Jag är redo?
Who-ho
Är du redo för en sammanstötning?
bit ihop bit ihop

Frida - Fernando 
Varför sörjer du Fernando?
Varför klingar din gitarr i moll,
vad är det som står på?
År det kärleken Fernando?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar