söndag 23 juni 2013

Flimmer - Teddybears "Kungens Avtal"


Jag såg filmen Flimmer i veckan. En film helt i min smak! Kjell Bergqvist, Jacob Nordensson, Allan Svensson, Olle Sarri, Saga Gärde, Sissela Benn, Sven Wollter, Anki Larsson, Jimmy Lindström, Ronny Svensson, Annika Hallin och Gerhard Hoberstorfer var några av alla kända skådisar som medverkade. Jag fastnade även för ledmotivet i filmen. Låten "Kungens Avtal" som Teddybears från början släppte som "Musik ur teaterföreställningen Don Carlos" 2010.

Vocoder på svenska funkar alltid...

3 kommentarer:

  1. Såg filmen igår, tack för tipset Peter. Men jag får säga att filmen inte var mycket att hurra för. Betyg: 2/5. Kjell Bergqvist är alltid bra, annars spretade storyn betänkligt.
    Men låten var bra!

    SvaraRadera
  2. Den är svår med mycket vemod. Det gillar jag!
    Kryddat med lite humor...

    SvaraRadera
  3. Ja, det var mer vemod än humor. Den "humor" som var mest åt snubbel-hållet, dvs mindre kul.

    SvaraRadera