måndag 3 juni 2013

Jag har skådat Pelle Karlsson!



Vilken Loppis du än besöker eller vilken skivback du än rotar i så visst tusan hittar du en skiva med Pelle Karlsson! I dag när jag besökte Returvaruhuset i Stenungsund så hittade jag 11 st för 1 kr/st. Returvaruhuset kommer att lägga ner sin verksamhet och säljer därför alla LP-skivor för 1 kr. Jag rekommenderar alla skivsamlare att besöka butiken. De har ett stort sortiment med skivor och om bara några veckor kommer de att stänga för alltid... Fast Pelle Karlsson skivorna är tyvärr slut!

Jag har skådat Pelle Karlsson! heter en Facebookgrupp. Gruppen är i första hand till för att rapportera om när Pelles "Gröna Skiva" (möjligen Sveriges vanligaste LP) skådats någonstans i världen. Skivan har blivit kultförklarad på många sätt (framförallt skivomslaget) och den har bland annat en viktig roll i popgruppen Knight Music's musikvideo "Green River Killer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar