måndag 3 mars 2014

Supersuckers - Get To Hell



Gud vad jag skulle vilja starta ett band som heter Supersuckers och släppa en skiva med titeln "Get To Hell". Tyvärr är det redan ett band från Seattle som har gjort det i år, annars hade jag gjort det med en gång! 

Gruppen Supersuckers, med sångaren Eddie Spaghetti i spetsen, spelar riktig gubbrock med distat munspel och bluesgitarrslingor mellan versraderna. Med fräcka låttitlar som "Fuck Up", "Shut Your Face", "Rock On" och "High Tonight" visar de oss vart Rock'n'Roll-skåpet ska stå. Jag borde inte tycka om det här... Men det gör jag!

Det finns ett klassiskt distat powerpopsound som går som en motor igenom hela skivan. Ett sound som påminner mig mycket om den rockmusiken som jag lyssnade på under 90-talet. Bäst är titelspåret "Get To Hell" och Depeche Mode covern "Never Let Me Down Again".

Som sagt... Jag borde inte gilla det här!
Men va fan! Gubbrock is the new boyband!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar