tisdag 2 november 2010

Därför blir jag jämt så glad när jag träffar Anders!

I dag har jag haft en helt fantasik dag. Lämade barnen hos farfar (alltså min far) kl 09.00 och drog  sedan vidare till Göteborg. Mitt huvudsakliga ärende med resan var att besöka Hagakliniken. Hudkliniken skulle ta en titt på mitt märke i ansiktet (har hållt på med de i över tio år nu). Eftersom Hagakliniken precis har bytt lokaler så hade jag skrivit upp adressen på en lapp. 2a långgatan 16 stod det med slarvig text. Jag skrattade högt när jag insåg att adressen tog mig till en av de stora Porrbutikerna på gatan. Den där slarviga tvåan skulle vara en etta. På Förstalånggatan 16 blev jag fint mottagen på Hudkliniken. Besöket gick fort och resten av vistelsen i staden ägnade jag åt nöjen.

Först gick jag naturligtvis till Anders på Andralånggatans skivhandel. Det är inte konstigt att jag blir så glad när jag träffar Anders. När man kommer in i skivaffären blir man alltid varmt emottagen. Vi står alltid och pratar en stund och när de kommer en kund passar jag på att ta en promenad runt i butiken och fynda. Jag tror att jag förknippar Anders med hela butiken. Alla vinylplattorna på väggarna och den vackra popmusiken som strålar ut ur högtalarna. Andralånggatans skivhandel är i mina ögon en av de vackraste platserna på jorden...... och där jobbar Anders.

Personalen på Andralånggatans Skivhandel var i full gång med förberedelserna för
årets stora Hårdrocks släpp, som de kör varje Halloween med star kl 10.00 nu på fredag.

Efter skivaffärsbesöket mötte jag upp min fru vid Kinesiskamuren. Vi åt en underbar lunch tillsammans. Buffé! Jag åt bara Sushi...... och glass till efterätt.

Helt okej Sushi.

Det är skönt att få lyxa till de lite ibland......


Dagens fynd på Andralånggatans Skivhandel.
Min Oh´boy samling börjar bli komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar