torsdag 18 oktober 2012

Ledmotivet till Lycka till och ta hand om varandra

Den senaste filmen jag såg på bio var Ice Age 4.... Det slog mig häromdagen att det var på tok för längesen som jag såg en film på bio utan mina barn. När jag såg trailern till Jens Sjögrens långfilmsdebut "Lycka till och ta hand om varandra" (se trailern här) så blev jag riktigt sugen att gå på bio.

Jag har alltid varit imponerad av Jens Sjögrens olika projekt, ända sedan han hade matlagningsprogrammet Superklasse tillsammans med Sebastian Hedin i TV4 hösten 2002. Samma underbara duo hade även programmet Stor i Japan på TV6 hösten 2008. I programmet skulle de försöka bli kända i Japan på kort tid. Under denna underbara serie startade Jens och Jesper sin egen popduo Man in Band. Jens har annars under åren skapat måttliga framgångar med sitt band Bring me the fucking riot... man. Bandet beslöt i somras att lägga ner efter avskedsturnén de hade i samband med sista skivan "Solidarity died and so did I"



Ledmotivet till Jens nya film heter "In genom mörkret" med gruppen Helvete. Helvete är ett projekt bestående av batteristen Per Nordmark (Badhands, Fireside, Kriget mm) och Jens Sjögren förstås! sångerskan Sibille Attar är också med och gästsjunger i denna vackra sång. Musikvideon bygger på klipp från filmen "Lycka till och ta hand om varandra".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar