måndag 22 oktober 2012

Yohio - En vanlig kille från Sundsvall...


Jag satt i väntrummet på Hudkliniken på Uddevalla lasarett i dag och tittade på Nyhetsmorgon på TV4. En söt litet "manga tjej" satt med i studion. Blond och välsminkad med ett gulligt litet leende på läpparna. När programledarna började prata med henne förstod jag att det var en kille. Han berättade att han var 17 år och kom från Sundsvall. Han kallar sig för Yohio och satsar stenhårt på att lansera sig i Japan. i Sverige vet jag inte om så många känner till honom. En äldre kvinna som satt längre bort i väntrummet stirrade lite extra mot TV-skärmen och frågade: 
-Är de en karl? 
-Ja, svarade jag.

Yohio spelar gitarr och sjunger. Hans musik är ganska punkig (visual rock tror jag att just den här genren kallas) och det blir en fin kontrast när han uppträder råsminkad i sin gulliga mangaklänning. Jag gillar de här!

Lyssna på hans EP "Reach the sky"

3 kommentarer:

  1. Han var med i senaste Skavlan. Dock spelade han inte.

    Ruggigt duktig gitarrist för att vara blott 17 år! Musiken på EP:n var bättre än det jag hört på Tuben.
    Men satans trökit med programmerade trummor.

    SvaraRadera
  2. 2000-talets Yngwie Malmsteen. "Fuck Sverige, jag drar utomlands!"

    SvaraRadera
  3. Kolla in och skriv om YOHIO's band Seremedy också! Det är viktigt att alla får veta att den visuella scenen i sverige inte bara består utav YOHIO utan så mycket mer. Synd att inte media tar upp sådant!
    http://www.youtube.com/watch?v=BbTAMzgC7uU

    SvaraRadera