måndag 29 oktober 2012

Morten Harket - I'm the one


Jag och Not Lars (Lars Netzel) satt och pratade om vår kärlek till popgruppen a-ha, innan våra spelningar på Parken förra månaden. Vi var båda stora fan till den norska trion i våran barndom och vi satt och droppade låttiltar för varandra, samtidigt som vi båda var sammanbitna inför våra gigg. Efter att jag sett gruppen framföra låtarna "Take on me" och "Train of thoguht" på svensk TV (tror att det var TV-programmet RAZZEL) var jag helt såld efteråt. Jag fick deras fantastiska album "Hunting High and Low" i 11-års present samma år... och jag tycker fortfarande att det är en grymt bra platta!

Det är roligt att kunna säga att sångaren Morten Harket fortfarande släpper bra musik. I våras tipsade jag om hans engelska tolkning av Kents "Kärleken Väntar" eller "Burn Money Burn" i bloggen (läs här). Och i dagarna blev videon till hans nya singel "I'm The One" klar.

Båda låtarna är hämtade från 

1 kommentar: