torsdag 7 juni 2012

Ny singel med Jens Lekman!

Jag kommer ihåg första gången jag hörde låten "Black Cab" med den då okända artisten Rocky Dennis på radion, tidigt en morgon 2003 när jag åt min frukost. Jag köpte låten som fanns med på femspårs EP´n "Maple Leaves". På skivomslaget stod det att Rocky Dennis egentilgen hette Jens Lekman. Jag läste senare om honom i en poptidning, Kortedala killen som gjorde allt själv! Han släppte senare EP´n "Rocky Dennis" där bland annat låten "Jens Lekman's farewell song to Rocky Dennis" fanns med. Sommaren efter såg jag honom på Acceleratorfestivalen på Trädgårn i Göteborg.


I dag känner väl alla till den världskända artisten Jens Lekman! Han har gjort flera lyckade turnéer i USA och har släppt de två bejublade studioalbumen "When I Said I Wanted to Be Your Dog" och "Night Falls Over Kortedala" samt samlingsskivan "Oh You're So Silent Jens". I september släpper han sitt tredje studioalbum, fast redan nu kan du lyssna på hans nya singel "Erica America". Den svenska indiekungen är tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar