måndag 23 juli 2012

Le Muhr - Flickorna på klubben

Det är inte lätt när man, som jag, är både synthare och punkare.
Det är inte heller lätt när man, som jag, bloggar om musik varje dag. Vad ska jag skriva om idag??? Synth, punk eller rent av indie? I går löste jag det hela smidigt genom att först skriva om synthbandet Hatbrott för att fem minuter senare lägga upp ett blogginlägg om punkbandet Hatbrott. I dag löser jag det också väldigt smidigt genom att tipsa om svenska Le Muhr's skiva "Flickorna på klubben", som är både punk och synth på samma gång!



Redan i början av sommaren tipsade jag om mixversionen av Le Muhr's låt "Psychoex (Definition Baroque Remix)" (läs här). Jag måste erkänna att deras senaste skiva "Flickorna på klubben" är riktigt bra! För syntharen vill jag speciellt rekommendera låten "Lång gata hårt fall", medan jag rekommenderar "Arga barn" för punkaren. Fast jag tror att både syntharen och punkaren kan fatta tycke för alla låtarna på den här skivan...

7 kommentarer:

  1. Inlägg anmält!!

    SvaraRadera
  2. Nu kom vi på att för att hålla ordning på kommentarerna så skriver vi en ny för varje grupp/sida på fb som spammas så har vi bättre koll. Fiffigt va? Den förra kommentaren var på synth.nu, den här för Radio Virus:
    Inlägg anmält!

    SvaraRadera
  3. Och den här är för Le Muhrs sida:
    Inlägg anmält!
    När antalet växer så kan du kanske själv se omfattningen av din spammning på Fejjan! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att ni passar på att lyssna på "Lång gata hårt fall" medan ni håller på..... En förbannat bra poplåt!

      Radera
  4. Anmäl min röv i ansiktet på de som håller på och fjantar!

    SvaraRadera
  5. -Och vad gör du en måndagkväll?
    -Jag anmäler alla Poppappans länkar på facebook!
    -Smart!
    -Ja vet...

    SvaraRadera
  6. Jag kan göra skillnad i världen genom att anmäla alla inlägg en person gör på Facebook, framför allt när jag alltid är anonym.
    Det är ju bara min röst som hörs och Facebook bryr sig om mig, det har mina två anonyma vänner berättat.
    jag känner mig både jätteduktig och skitnödig.. förlåt skitviktig när jag sitter hemma och noggrant läser alla Poppappans inlägg för att kunna spåra dem och anmäla dem på Facebook.
    Jag har inget liv.
    Jag är anonym...

    SvaraRadera