tisdag 17 juli 2012

Oholics - Orbits (en riktigt bra platta!!!)


Ett utav förra årets bästa utländska album var The Vaccines platta "What did you expect from the The Vaccines". Jag älskade de simpla popmelodierna uppbyggda med kraftiga gitarrmattor som doftade, eller rättare sagt stank indiepop. Jag fick ungefär samma underbara känsla när jag första gången lyssnade på Göteborgsbandet Oholics skiva "Orbits". Utan att påstå att Göteborgssextetten  har plagierat nyss nämnda band, vill jag bara understryka att jag finner samma sköna välmående av att lyssna på båda dessa plattor.

Det jag egentligen försöker säga är att Oholics nya platta är förbannat bra!

2 kommentarer:

  1. Tack Peter!
    Fan, det är ett band jag glömt kolla upp. Minns att Ebbot producerade debuten. Det här låter lovande! Riktigt 60-tals psykadeliskt. Ett komplement till saknade Silverbullit.

    SvaraRadera
  2. Inlägg anmält.

    SvaraRadera