söndag 11 september 2011

Efterfest i Kian.


Festen tog inte slut bara för att klubben stängde i fredags natt.
Nej då! Eftersom jag var chaufför så stod min fina Kia parkerad på parkeringen utanför. Mina vänner Pontus och Stoffe  fick följa med mig på en roadtripp hem till Jörlanda och Stenungdund.
På vägen hem körde vi ett riktig Spotify disco! Jag inledde med Neil Youngs låt "Computer Age" . Mest eftersom Stoffe precis pratat sig varm om Neil och hans gitarrspel ihop med hans torrets anfall. Sedan tog Stoffe över musikvalet. Eftersom jag själv hade fullt upp med att hålla i ratten. Först blev de 16 Horsepower. Deras cover på Leonard Cohens "The Partisan" spelade vi så högt att vi fick ont i öronen. Fast de dröjde inte länge innan Stoffe hade lyckats trycka fram sitt eget band The Pontiac & The Too Tough To Die Trio på Spotify.
De kändes häftigt att ha bandets sångare sittandes i baksätet sjungandes med i sina egna låtar. Och samtidigt ha gitarristen sittandes bredvid mig på passagerar sidan. Först var det deras gamla hit "War" som vi njöt till. Boman, trummisen i Syster Ingrid brukar säga att Pontiac & The Too Tough To Die Trio är Stenungsunds bästa rockband. Och jag håller med honom!
Efter en stund drar Stoffe i gång med deras feta ballad "Stay". När han berättat historien bakom låten för mig tycker jag plötsligt att den är ännu vackrare. Att det är en kärlekslåt till hans flickvän..... Så vackert! När Pontus dessutom sitter i baksätet på min bil och sjunger med i sin egen sångstämma blir de så fantastiskt vackert. När jag lämnat av grabbarna i Jörlanda är jag tvungen att lyssna på låten en gång till. Och det tycker jag att du ska göra nu också.....

(lyssna extra noga på de Neil Young doftande gitarrsolot ca 2.40 in på låten)

Förlåt Light Parade och förlåt Lovisa Negga..... men fredagens bästa låt var Pontiac & The Too Tough To Die Trios låt "Stay".

1 kommentar: