lördag 3 september 2011

Ny singel med Mattias Tell.

För ett par år sen arbetade jag på en mellanstadie skola. Senare bytte jag arbetsplats och idag arbetar jag som bekant på en högstadie skola. Innan jag slutade på den gamla skolan hann jag träffa mina gamla elevers nya musiklärare. Han hette Mattias Tell (tänk att de finns barn och ungdomar som har haft både Peter Sjöholm och Mattias Tell som musiklärare) och han var mycket trevlig. Vi började prata musik och insåg snabbt att vi hade flera gemensamma vänner. Innan vi skildes åt hann Mattias dessutom berätta att han något år tidigare hade släppt sin soloskiva "Äntligen".


Jag gick hem och lyssnade på skivan på Spotify. Den var bra..... riktigt, riktigt bra! Jag skulle lätt kunna nämna svenska artister som Peter Le Marc, Lars Vinnerbäck och Håkan Hellström utan att Mattias skulle hamna i underläge. Hans musik håller väldigt hög klass. De tre första låtarna på skivan "Tänk om" , "Botox Dollface" och "Fönsterplats" är en fantastisk inledning på debutplattan....

Förövrigt är Mattias Tell en välkänd gitarrist i Göteborgs musik kretsar. Han har t ex spelat ihop med Dimbodius, David Urwitz och förra året såg jag honom som gitarrist på TV programmet "Här är ditt liv". Jag har dessutom hört ryktas om att Mattias ska börja spela ihop med Timo Räisänen. Men om de stämmer ska jag låta vara osagt......


Häromdan fick jag mail från Mattias och han berättade att han precis släppt sin nya singel "Nikolina".


Lyssna och njut.......

1 kommentar:

  1. Han har jag ju sett flera gånger på Trollhättans lokal-TV! Dom har kört en spelning med David Urwitz under under en längre tid där. Jag fångades av den tuffa gitarristen med Firebirden. Han påminde om Conny Bloom men sitt långa hår. Nu vet jag att han heter Mattias Tell och gör schysst, hederlig gitarr-pop.

    Tack för det Peter!

    SvaraRadera