onsdag 7 september 2011

På svenksa fin, if you know what I mean...


Jag har inte kunnat släppa Leila K ur mina tankar sedan jag bloggade om henne i går. Hon har något som fänglsar mig. Jag var tvungen att rota fram hennes debutplatta "Rob´n´Raz feat. Leila K" från 1990 på Spotify. Jag lyssnade på den i bilen på väg till jobbet idag. Plattan är fylld av funkiga rythmer som Rob´n´Raz har knåpat i hop. Fast de enda jag hör när jag lyssnar på skivan är Leila K´s underbart kaxiga röst.
Jag hoppade till lite extra när jag hörde textraden:

Full of stream mean on the scene
På Svenska fin if you know what I mean

En av slutraderna i texten till Leilas debut singel "Got to Get". En sån genialisk textrad! Jag har hört låten många gånger med aldrig förut reflekterat över att hon sjunger så!


Kolla 1.40 in på klippet för att höra den genialiska textraden.

För ett par år sen gjorde sveriges popdrottning Robyn en tolkning av låten i samband med P3 Guld Galan.
Vi som tror att Leila K är ute 2011 kan bara lyssna på Wallenbergs låt "Legendary" som släpptes tidigare i år. Leila K äger! Det cirkulerar dessuton en namninsamling på facebook för att få Leila K till Way Out West 2012. Jag har skrivit på den och nu gör du det också................ HÄR

  Wallenberg - Legendary (feat. Leila K) by Cosmos Music Group

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar