tisdag 28 augusti 2012

"Gå vidare till gå"

I dag släppte jag min första singel "Normal"  på mitt 
#märkligkänsla



Vem är han i spegeln
Har aldrig sett han förut
Han verkar bekant
Mina ögon
Gråter aldrig offentligt
Men när ljuset är släckt
Kan jag vara mig själv
Varje natt får jag cancer
strax efter 12
Men det går över till frukost
Som musik i mina lurar
Som ett nyfött barn
Som ser solen första gången 
Jag minns hur det var 

Jag tar bilen till jobbet
Varenda dag
Får en stund för mig själv
Jag minns min första fylla
Jag minns min första kyss
Sist jag gjorde dig illa
Det var alldeles nyss
Gå vidare till gå
Eller stanna kvar
Vet inte vart jag ska
Vem är han i spegeln
Är det verkligen jag
Han tittar så argt
Han som brukar va glad 

Jag borde skaffa mig ett nytt jobb
Jag borde utbilda mig
Jag borde resa runt jorden
Mina ögon 
Gråter aldrig offentligt
Men när ljuset är släckt 

6 kommentarer:

  1. Hej peter!

    Jag hoppas du minns mig men jag vet ju inte! Iaf. Alexandra Stenlund heter jag och jag gick på Nordmanna för ungefär fyra år sedan. Blond, liten tjej som älskade musik och alltid hängde med Bea. Jag hade dig på fritids eller musik eller något sådant, när jag gick i trean-fyran. Det jag skulle säga och som jag minns så väl var en gång när vi sjung kareoke på klubbben. Jag skulle sjunga någon Lena Philipsson låt och hade precis sjungt igenom den när du kom in och frågade vem det var som hade sjungt. Du var en av de första som sa att jag faktiskt kunde sjunga. I ett års tid kallade du mig sångfågeln och det fick mig att VÄXA. Du var den första som fick mig att tro på mig själv. Jag började i kör och lärde mig spela gitarr några år senare. I sjuan sökte jag musiklass och gick på Ytterby hela högstadiet, började skriva eget och utvecklades ganska mycket. Nu går jag första året på gymnasiet i GBG, vanlig samhällslinje. Men musik är ett av mina största intressen och är något jag verkligen brinner för. Skriver eget, spelar gitarr och sjunger. Så tack för ditt stöd och den där tron på mig. Eftersom jag fortfarande minns det så väl så tror jag du förstår att det verkligen betydde! Hoppas allt är bra med dig, diggar din musik :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Alexandra! Jag blir jätte glad och rörd när jag läser ditt meddelande ( den bästa recension jag fått nångång). Självklart kommer jag ihåg dig och jag minns även den där gången när du sjöng på Fritidsklubben. Du hade en helt fantastisk röst! Jag hoppas att jag får höra någon av dina sånger i framtiden!

      Kram Peter

      Radera
  2. Jag taggade #gåvidaretillgå före du la upp din bloggpost, var skickar jag fakturan?

    Kan skryta med att jag hört denna låten live!

    SvaraRadera
  3. Skicka den till COMPUTER KILLED THE RECORDSTORE... Fast det var en Monopolspelare som använt taggen före dig :)

    SvaraRadera
  4. När Monopol släpptes på svenska 1937 hade ingen uppfunnit hashtagen (som uppfanns 23/8 2007)

    ;-p

    SvaraRadera