måndag 20 augusti 2012

ItaLove - Mitt nya favoritband!


I går hade jag aldrig hört talas om det svenska italodisco bandet ItaLove, och idag är det plötsligt mitt nya favoritband. Efter att ha hört deras låt "Strangers in the night" blev jag helt fast!


Lite billigt kan tyckas att kära ner sig i ett band efter en låt! Men efter att ha lyssnat igenom hela EP´n "Strangers in the night/No fear", alla remixerna och tredje spåret "No fear", så insåg jag snabbt vilken hög kvalitet det här bandet håller. Framför allt är det de sköna 80-talsoundet som de få till i sin produktion som jag gillar.

Och när jag dessutom fann deras förra singel "L'Amour"  på Spotify så stod det klart för mig - ItaLove är bäst!!! Som om inte detta vore nog så hittade jag även remix EP'n "L'Amour 12inch". Vilka låtar! Tredje spåret "Rendez-Vous" är nog den bästa låten av alla. När jag promenerar från bussen med den i mina hörlurar känner jag mig lika fräck som John Travolta i Saturday Night Fever (se själv här). 


ItaLove's musik är som en hyllning till det glada 80-talet. Gamla hjältar som Ryan Paris, Gazebo och Ken Laszlo skymtar förbi i någon lånad gammal synthslinga. Jag blir helt varm i hela kroppen och minns tillbaks till en tid då Italo Disco var det allra finaste som fanns....

Ett extra extra plus till deras fräcka adress till hemsidan: www.italove.it - Här lämnas inget åt slumpen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar