måndag 13 augusti 2012

Moving from this town - igen!!!!!!

När jag körde hem min dotter från dagis idag så hittade jag en gammal bränd CDR-skiva, med texten "SOFT" skrivet med tusch på ovansidan, i bilen. Jag tryckte in den i bilstereon och första spåret var Katie Goes To Tokyo's sköna låt "Moving from this town" från 2006. Jag njöt av den sköna popmelodin medan jag rattade ut på huvudleden igen. När låten tog slut ropade min fyra-åriga dotter:
-Igen!
-Vill du höra den en gång till? Frågade jag förvånat.
-Jaaaaa!
Vi körde låten om och om igen hela vägen hem..... Min dotter gillar indie!


Katie Goes To Tokyo är  Kathrine Bergström. Skelefeå-tjejen som tidigare sjungit i Backfish och The Wilson Hospital. Jag hade äran att arbeta tillsammans med Kathrine sommaren 1998, då hon sjöng duett på titelspåret  "In between beast and freak" Waterbugs skiva. På den tiden låg vi på samma skivbolag - A West Side Fabrication. Jag spelade i Waterbug och Kattis i Backfish. Jag hade turen att se Backfish live ett par gånger under 90-talet. Riktigt röjiga spelningar! Jag funderar på vart min Backfish-Pin har tagit vägen.... Jag är rädd att jag har slarvat bort den!

Lyssna på Katie Goes To Tokyo's skivor:
"Katie Goes To Tokyo" 2006
"My Naked Heart" 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar