söndag 25 mars 2012

The Gandhdeeds fortsätter att promota sig på Myspace - And I like it!

De har inte hänt någonting på min Mypsace sida på över ett år! Jag hade nästan glömt av att den fanns... Fast i veckan fick jag ett mail där de stod att jag fått ett meddelande på min Myspace-sida. Jag blev så nyfiken att jag var tvungen att gå in och kolla vad som stod på. Det var inga mindre än Stenungsunds-rockarna The Gandhdeeds som skrev till mig:

Tjenare Peter! Kolla gärna in våra fyra nyinspelade låtar :)


Tänk att det fortfarande fungerar att kommunicera via Myspace. Jag gillar den typen av kommunikation. Från band till band.... Självklart gick jag in och lyssnade på bandets nyinspelningar direkt. Jag har ju lyssnat på gossarna sen de gick på högstadiet och följt deras framgångar. Jag minns bland annat att jag skrev om The Gandhdeeds när de spelade på Hasselbackens dag i Augusti 2010, när min blogg var helt nyfödd (läs här).

The Gandhdeeds

Hur låter de nya låtarna då? Jag säger att de låter bra! The Gandhdeeds har alltid varit ett punkband för mig. Även om de varken spelar två-takt eller D-takt eller skriker politiska slagord i mikrofonen. Nej jag tänker mer på den engelska punkrocken som drog över Europa i slutet av 70-talet och början av 80-talet. Som t e x  The Buzzcocks, The Undertones, The Clash, The Members och Rich Kids. Jag blev väldigt glad när jag hörde att "Pick it up" var med bland de fyra nyinspelade låtarna. Enligt mig är det rock kvartettens stora hit. Härlig rock!

The Gandhdeeds får högsta betyg av mig.... men Myspace får de lägsta betyget. Låtarna hänger sig hela tiden och musikspelaren på Myspace spelar hela tiden andra låtar än de som jag har klickat på.

Vilken tur att gruppen har lagt upp de nya låtarna på Soundcloud också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar