tisdag 13 mars 2012

Planet R - nu är EPn här!


Fredagen den 9 september förra året träffade jag sångerskan Louise Marchoini innan uppträdandet med sitt band Light Parade Klubb Populär. Hon slängde till mig en CD-skiva med en egen låt på. Låten spelades även på dansgolvet ett par gånger under kvällen. Det var första gången jag hörde låten "Kärleken (det var då)". Jag lyssnade på den i bilen kontinuerligt under en veckas tid...

Ett tag senare hittade jag exakt samma låt på nätet, fast under gruppnamnet Planet R. Jag blev naturligtvis nyfiken och undrade vad detta var för någon planet. Jag fick leta länge men nu har jag svaret! Planet R är barndoms kompisarna Louise Marchoini och Elin Adnersson, båda uppvuxna i Norrköping men har numera sin hemort i Göteborg. Louise har tidigare sjungit i gamla kult-synthbandet Thermostatic och Elin har bred bakgrund inom skolad sång.

Nu släpper de sin debut EP "Glömda Drömmar EP". Jag älskar de jag hör! Fyra stycken synthpop-låtar. Sången är lite för lågt mixad vilket jag tycker är helt underbart. Vi som lyssnade på indiepop på 90-talet fick lära oss att det ska låta så. Sången är ett instrument precis som alla andra......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar