söndag 4 mars 2012

Rickard och Juvelernas debutskiva kommer....snart.

Den här veckan har jag följt Rickard och Juvelernas inspelning av sin debutskiva direkt på facebook. Sångaren Rickards Nilssons har uppdaterat med inlägg, bilder och beskrivningar av vad de gör i studion för tillfället. Detta med följden att jag själv har känt mig närvarande i studion!

Gruppen har spelat in sin skiva i Piteå med ingen mindre än Daniel Gilbert som producent. Enligt en färsk facebook uppdatering kommer skivan att finnas tillgänglig i maj.

Jag tog mig friheten att lägga upp några av bilderna från inspelningen utan att fråga om lov. Hoppas att Juvelerna tycker att det är OK.......

Rickard Nilsson och Joel Andersson.    ©Nora Lorek

Daniel Gilbert lägger gitarrpålägg.

Det går bra nu - Joel Lööf och Rickard Nilsson.   ©Nora Lorek

Daniel Gilbert och Joel Samsjö diskuterat stämmor.

Joel Gunnarsson och Daniel Gilbert.

Medan vi väntar på att skivan ska släppas
så kan vi lyssna på deras gamla demo inspelningar på Soundcloud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar