måndag 19 mars 2012

Snuss-Stock satsar framåt!


I Stenungsund har vi faktiskt en musikfestival!
Vi i lokalbefolkninge är väldigt stolta över den, i alla fall vi som känner till den. Snuss-Stocksfestivalen har blivit något speciellt för oss lokala musikälskare. Att kunna ta cykeln till en musikfestival har varit otänkbart för oss i alla år innan Snuss-Stock kom till världen. Festivalen har dessutom en alldeles utomordentligt fin camping vilket har gjort att en del besökare mer har roat sig åt själva campandet än själva musiken.

Banden som har uppträtt på festivalen har till stor del varit lokala förmågor. Jag var själv med och spelade med Syster Ingrid för ett par år sen, och jag hoppas att vi får komma tillbaka igen nu när vi släpper plattan..... Jag tror inte att festivalbesökarna har brytt sig så mycket om att banden varit lokala, men jag har ändå tänkt tanken hur fräckt de skulle vara att ta dit lite större artister.


Därför blev jag väldigt glad när jag hörde att Nina Natri skulle spela på årets festival. Nina var ett stort namn för oss indiepoppare på 90-talet som sångerska i indiebandet Fidget. Hon har på senare år släppt en del sologrejer bl a albumet "Lovers United" som kom förra året.

Och dessutom kommer singel-aktuella Disaster in the Universe från Norge och spelar. Deras låt "Natural" blir bättre för varje gång man hör den.



Fler band som är klara för festivalen: Old Kerry McKee, Void, Skurkarna och självklart kommer festivalens husband The Archers och spelar.

Årets Snuss-Stocksfestival kommer att bli den bästa hittils......

Läs vad jag skrev om förra årets festival här och här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar