torsdag 13 oktober 2011

Svensk punk 2011.

När folk snackar svensk punk i min bekantskap så droppas de ofta namn på gamla hederliga punkband. Ebba Grön, KSMB, Grisen Skriker och Tant Strul är några vanliga band som ofta dyker upp....
Precis som att det inte skulle göras någon svensk punk idag. Men det är klart att de görs! Jag delar därför med mig av några av de punkbanden som  släppt skiva de senaste året. Några är väldigt bra......... några är mindre bra. En sak är i alla fall säker! Det finns helt klart utrymme för en 10 spårs EP med SYSTER INGRID på Spotify i vinter.

Moralens Väktare "Konsumera!"
Tysta Mari "Blå nätter/Svarta dagar"
Vervain "Gammal skate/Ny hardcore"
Sista Sekunden "Svartvit"
Antipati "Frågor som rör det allmäna"
Håll käften, vad vill du? "I"
Masshysteri "Masshysteri"
Trubbel "Snestegsvalsen"
Malte X "Alla hjärtans dag"
SKÄMS "Skäms CD"
Mimikry "Jag blöder lika mycket som du"
Slöa Knivar "Ingen klass ingen stil"
Nitad "En ding ding värld"
Fy fan "Ingen framtid för alltid"
Thurneman "Luggsliten levnad"
Personangrepp "F*** you very much"
Bäddat för trubbel "ISO 9004"
Varsel "Varsel"
Kronofogden "Rid i natt"
Gamla Pengar "Gamla pengar"
Svensk Punk "Stackars barn"

Syster Ingrid - årets punk 2011?

7 kommentarer:

  1. ... och mitt nya favoritpunkband:

    Gamla Pengar: Du Är Lurad


    http://open.spotify.com/track/7ayKaw6YIqTjKWfEjFIYPf

    SvaraRadera
  2. Då lägger vi till den i listan :)

    SvaraRadera
  3. Tear them Down - This is a mutiny
    http://open.spotify.com/album/5MMjxKevAQipsJLtlijHvZ

    Punk, från Sverige

    SvaraRadera
  4. Boman: Jag tycker du ska lyssna lite extra på VARSEL (mitt nya favorit punkband).

    http://open.spotify.com/album/3IPj4ccSDFiUsZkMSW8NrB

    De håller hööög "Ingrid" -klass!!!
    4 låtar på 4 minuter....
    Trummisen är grymt tight!!!!
    GÖTT SOUND.

    SvaraRadera
  5. Varför har du lagt detta blogginlägg på vår fansida när du inte ens har med oss på din lista? Lyssna in dig på våra två skivor också! Både alternativt alster och stackars barn finns på spotify.

    SvaraRadera
  6. Svensk punk:
    Jag ber om ursäkt!
    Jag trodde eran facebooksida var generellt för alla svenska punkband. Men nu fattar jag att erat band heter SVENSK PUNK. Nu finns ni också med på min lista. Lustigt att ni har en låt som heter "Känn ingen sorg för mig Anders Borg", när mitt punkband SYSTER INGRID har en låt som heter "Känn ingen sorg för Björn Borg".

    SvaraRadera
  7. Ja det var ju roligt! Vi kanske borde släppa en split-singel ;)

    Schysst att vi också hamnade på listan då :)

    SvaraRadera