lördag 8 oktober 2011

Medina - Danmarks disco drottning!

När jag säger att jag är ett stort fan av Medinas musik så tror säkert många att jag syftar på den svenska hipp-hopp duon med samma namn.
Men i själva verket är det den danska disco drottningen Medina Danielle Oona Valbak som jag syftar på. Den 29 åriga sångerskan är stor i Danmark, men som vanligt har vi svenskar svårt att få upp ögonen för nordisk musik. Jag vill därför göra lite reklam för hennes musik här och nu. Hon var med på ett hörn i mitt långa blogg inlägg om ny dansk musik (läs här) i somras. Nu har hennes nya fullängdare "For alltid" släppts och den är full av skön popmusik.

Min favorit just nu är låten "Vend om".


Det er synd for dig. 
Fuck hvor jeg dog synes 
det er synd for dig.
For du ændre dig ikke. 
Du du du ændre dig aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar