söndag 30 oktober 2011

Veva ner rutan det är vår!

För några år sen blev jag kompis med Autohof på myspace. Ett projekt med en kille vid namn Magnus Josefsson. På hans Myspace sida fanns de två låtarna "Lämna mig ifred" och "Försommarstad". Fantastiskt vackra och stämningsfulla. Speciellt den förstnämnda som jag hade på CD och spelade på repeat tills skivan slutade att fungera. Mest ledsamt var det att han hade tagit bort just den låten från myspace.
Men plötsligt en dag så hörde jag låten på radion i ett annat arrangemang. Det visade sig att Magnus var en av medlemmarna i de svenska popbandet Blända. De hade spelat in låten i något snabbare tempo (lyssna här) än den tidigare versionen. Jag gillar fortfarande Autohofs version bäst! Blända hade med låten på sitt album "Minnesbruk" som släpptes på skivbolaget Fashionpolice Records




Magnus Josefsson är en arbetsam musiker som är med i många band. Nu i december så kommer hans senaste projekt Vyn att släppa sin skiva "Riksettan" på samma skivbolag. Vyn är en duo som består av Magnus och Julia Heberling och de spelar instrumentalmusik.
Lyssna på deras låt "Veva ner rutan det är vår" här:

Veva ner rutan det är vår by Fashionpolice Records

Blev du sugen på att höra mer vacker instrumentalmusik så kan du lyssna på Jonny Kocks vackra låt "Malingrad" (också från Fashionpolice Records).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar