torsdag 22 december 2011

Kraftwerk räddade mig från julstressen!


I dag fick jag den stora äran att storhandla inför julhelgen till min kära familj, medan de andra stannade hemma och byggde ihop pepparkakshuset. 
Det kunde blivit en riktigt stressig och jobbig upplevelse... Fast med Kraftwerks klassiker "Electric Café" från 1986 (*) , i en ny digilat remastrad version från 2009 i mina nya Sennheiser hörlurar, blev min shoppingrunda ett rent nöje! Min fru blev dock lite irriterad eftersom vi delar Spotify konto och hon blev utan julmusik till julbaket.

Dagens soundtrack: Krafwerk "The Telephone Call"

* 1983 utannonserades att Krafwerk skulle släppa skivan "Techno Pop". Av någon okänd anledning drogs skivan in. 1986 släppte de skivan "Electric Café" och mycket tydde på att materialet på den skivan var identiskt med "Techno Pop". I deras samlingsbox "Der Katalog" från 2009 med digitalt remastrade versioner av åtta av deras plattor, så är skivan omdöpt till "Techno Pop".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar