lördag 10 december 2011

Mikael Wiehes dag på Så mycket bättre. Vilka låtar får vi höra?


I kväll är det  Mikael Wiehes dag på TV programmet "Så mycket bättre"!!!
Det är alltid roligt att gissa vilken låt som man tror att de olika artisterna kommer att framföra. Det är inte ofta som man gissar rätt men ibland kan man ha sina aningar....

Jag och min gode vän Gazz satt och diskuterade efter innebandyn i bilen på vägen hem i veckan vilka tänkbara låtar som kunde vara med i Wiehes program.

Vi kan nog räkna med att få höra "Flickan och kråkan" som är en riktig Wiehe klassiker. Jag och Gazz kom överens om att Laleh förmodligen kommer att sjunga den.

Sedan har vi ju låten"Ikaros". Den är ju egentligen skriven av Björ Afzelius fast Wiehe har ju också sjungit den. Vi tänkte att Eva Dahlgren kanske ger sig på denna vemodiga sång ikväll. Fast vem vet.... Wiehe har gjort en skiva med Bob Dylan låtar på svenska. Någon av dem får vi säkert höra ikväll... Kanske Eva sjunger en av dem?

Jag känner på mig att Tomas Ledin kommer att sjunga "Mitt hjärtas fågel".

Timbuktu kommer förmodligen att sjunga en låt med Hoola Bandoola Band. De mest kända låtarna med progg-gruppen är "Keops pyramid", "Vem kan man lita på?", "Victor Jara" och "Juanita". Fast ska jag gå på magkänslan så tror jag faktiskt att Jason (Timbuktu) sjunger "Stoppa matchen" ikväll (fast det säger jag nog eftersom det är min personliga favorit).

Istället tror jag att E-Type kommer att sjunga "Vem kan man lita på?".


Då har vi kvar Lena Philipsson. Ska vi våga oss på en gissning att det blir Afzelius klassiker  "Sång till friheten"?

Det kan även tänkas att någon av artisterna ger sig på klassikern "Titanic".

Kvällens tipsrad:
Laleh "Flickan och kråkan"
Eva Dahlgren "Ikaros"
Tomas Ledin "Mitt hjärtas fågel"
Timbuktu "Stoppa matchen"
E-Type "Vem kan man lita på?"
Lena Philipsson "Sång till friheten"

Har jag ett rätt är jag nöjd!
Förmodligen är alla fel.......

2 kommentarer:

  1. Fränt att du lyckats gissa på tre Afzeliuslåtar. Ikaros, Sång til friheten och Mitt hjärtas fågel. /Google-läsare

    SvaraRadera
  2. Jag vet!!!!!!
    Men jag tycker att Afzelius låtar är bättre än Wiehes.

    Å andra sidan så sjöng Berghagen "Somliga går med trasiga skor" när det var Pluras dag på Så mycket bättre förra året......

    SvaraRadera