måndag 12 december 2011

Ringo Deathstarr - Shadow EP


Det var länge sen jag föll för något riktigt gitarr slammer pop band. Men när jag hörde gruppen Ringo Deathstarr från Austin, Texas så föll jag pladask. Deras hit "So High" från början på de här året är helt magisk. Lite Jonny Marr känsla över gitarrerna!
Förra månaden släppte de EP'n "Shadow EP". Fyra låtar som påminner mig om varför jag en gång i tiden började lyssna på The Smiths, The Cure, Ride, The Jesus & Mary chain och My Bloody Valentine.


Videon till den magiska låten "So High".

I vinter är Ringo Deathstarr ute på turné ihop med Smashing Pumkins!

1 kommentar:

  1. Gillar't!

    Låter som Lush och Primitives.

    Noterar att basisten bara har 3 strängar. Rispekt! Fast det är 1 mer än D-A-D's basist. ;-)


    Får ta och lyssna på Lush på Spotify nu bara för det.

    SvaraRadera