fredag 17 februari 2012

Dans Dans Dans när Rebecca & Fiona spelade på Trädgårn i natt.


Hade man sett fram emot en grym livekonsert med electro-duon på Trädgårn i går så hade man blivit djupt besviken. För Rebecca & Fiona är två av landets bästa DJ´s och ingenting annat. De spelade inte på några instrument och de sjöng inte i någon mikrofon. Utan de stod bakom sitt DJ-bord och levererade feta rytmer, och de gör de bättre än alla andra!

Kvällen började med att DJ-paret Qulinez (Alexander Lager & Johannes Gustafsson) vände plattor tätt följt av DJ Carli (Carli Löf). De såg till att publiken dansade konstant hela kvällen. Vi fick bland annat höra:

Avicii - Levels
Red Hot Chili Peppers - Otherside (Third Party Remix)

Dj Carli hann även med att köra sin egen Remix av Rebecca & Fionas "Bullets" innan det blev flickornas tur. Strax efter tolv klev de på scenen. De bjöd på en grym ljus show kompat av feta beats. De radade upp sina hits men de passade även på att spela lite andra låtar också som t ex: Miike Snow "Paddling Out", Sidney Samson "Filter" och Tommy Trash "Monkey see monkey do"
Tjejerna röjde stenhårt på scenen! Hoppade upp och ner, stod på DJ-bordet, mimade med i sina egna låtar och sprang ut och kramade första raden i publiken. De fick verkligen i gång publiken! Fast jag kände ändå att jag aldrig fick någon riktig feeling. Det var några viktiga saker som fattades..... Fem kompisar och fem öl! De hade jag behövt för att få den rätta känslan. Att köra dit själv med bil var kanske inte det ultimata.....

Jag stod i alla fall och begrundade hela tillställningen. Precis som så många andra tog jag upp min iPhone och fotograferade den spektakulära ljusshowen. När jag fotograferat så mycket att batterierna tagit slut stod jag bara en lång stund och tittade mot scenen. Sedan konstaterade jag....... Rebecca & Fiona är Sveriges bästa popband....... men de är inte Sveriges bästa liveband!

Deras låt "Dance" blev i alla fall en fin avslutning på kvällen.













Klicka på bilderna för att de ska bli större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar