torsdag 2 februari 2012

Pet Shop Boys släpper ny B-sids samling.


Jag har alltid gilla Pet Shop Boys! När jag var ung köpte jag varenda singel med dem för att komma åt alla B-sidor. Ofta gillade jag B-sidorna mer är själva A-sidan. A-sidan var radiohiten som skulle ligga på toplistan i flera veckor. En tillrättalagd vers och refräng låt med en sångrefräng som satte sig vid första lyssningen. Men på B-sidorna vågade de släppa kontrollen lite mer och lät fantasin flöda. Som t ex. "One of the crowd", "Don Juan","I want a dog", "Miserablism" eller den helt urfippade "The sound of the atomsplitting". Vi får inte heller glömma bort de allra första B-sidorna med synth-duon i från mitten av 80-talet: "In the night", "A man could get arrested" och kanske den bästa av alla: "Paninaro". Alla dessa gamla B-sidor finns med på samlingsskivan "Alternativ" som släpptes 1995
Jag slutade köpa Pet Shop Boys singlar efter "Behavior" skivan. Förmodligen eftersom jag slutade köpa LP skivor där nånstans. Nu släpps den nya B-sids samlingen "Format". Ska jag vara ärlig så känner jag inte igen så många av låtarna på den skivan. Men jag ser fram emot att få lyssna på den i alla fall.


1 kommentar:

  1. Attans också!
    Då hade du ju inte hört "SEXY NORTHENER"
    som var med på den gula "HOME & DRY"-femman
    (Kom strax innan psb kom till Liseberg).
    Jag hade en hel hög ett tag att dela ut, men dom sista 3 skänktes bort för snart ett år sen på LAILA WESTERSUNDs begravning: Hon fick en, å för att göra DEN HELIGA TREENIGHETEN komplett fick INGERpippiNILSSON & KERSTINgalenskaperskanGRANLUND dom andra två...
    /psb-mannen

    SvaraRadera