torsdag 9 februari 2012

Zombiekrig inställt :( Fast Bitch Boys spelar en trappa upp :)



På lördag (11feb) skulle jag och min kära vän Stellan gått och tittat på Zombiekrig Henriksberg. Belsepub hade ordnat denna fantastiska bandbokning, fast det var inte lika fantastiskt när vi fick reda på att gigget blivit inställt.
Zombiekrig är ett av få hårdrocksband som jag verkligen gillar, och jag hade verkligen sett fram emot den här spelningen. Efter att jag och Stellan gråtit ut på varandras axlar efter det sorgliga beskedet ryckte vi tillslut upp oss och bestämde oss för att gå i alla fall. En inställd spelning är också en spelning som Ulf Lundell så fint uttryckte det en gång. För även om inte favoriterna Zombiekrig står på scenen kan vi passa på att njuta av lite annan Zombie-Rock. På scenen står nämligen även: PsychobrewFelföddDislocated och som lite plåster på såren kommer Axel från Zombiekrig och lirar platter.

Zombiekrig

Skulle inte detta falla oss i smaken så kan vi gå upp en trappa till takterrassen och titta på när gamla punkbandet Bitch Boys levererar gamla hits på Showdown . På scenen står även Bigger Better Bombs och Allvaret. Så även om inte Zombiekrig spelar så kan det bli en tung kväll trots allt.

Bitch Boys

Lyssna på.
PsychoBrew "Alcohol Zombies"
Bitch Boys "H:Son Produktion"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar