söndag 12 februari 2012

I ett litet rum på akuten.

Kände mig lite som Michael Jackson när jag travade in
på sjukhuset idag. Eller nån av medlemmarna i
Technobandet Altern8 om ni minns dem...
Efter att ha känt mig riktigt sjuk inatt slutade de med att vi körde mig till akuten i morse. Det är inte lätt att vara magsjuk när man har opererat bort sin tjocktarm. Sjuksyster mötte upp mig vid bilen där jag fick sätta på mig ett munnskydd innan jag fick gå in i ett isolerat rum på akutavdelningen. Där låg jag på en brits med dropp i fem timmar helt själv. Fick inte ens gå ut på toaletten, fast den biten löste sig rätt bra ändå (de finns ju så praktisk utrustning på sjukhusen nuförtiden). Därefter fick jag slutligen träffa doktorn som sa att mina värden var bra och sen fick jag åka hem. Jag känner mig faktiskt lite bättre. Lite dropp i armen var precis vad jag behövde. Hoppas att jag har återhämtat mig till torsdag när jag ska gå på Rebecca & Fiona på Trädgårn...

1 kommentar: