onsdag 30 maj 2012

Charles Hårfager - Sveriges bästa band genom tiderna?

Jag brukar alltid säga att om jag känner mig nere så lyssnar jag på Morrissey....
Fast om jag känner mig riktigt nere så lyssnar jag på Charles Hårfager!!!!!
Med låttitlar som "Undergång", "Vårt Meningslösa Jag", "Reptilens Tankar" och "Sorgens Labyrint" visade de att de tog livsfrågorna på största allvar.
Jag upptäckte precis till min stora förtjusning att alla deras gamla plattor ÄNTLIGEN finns på Spotify!




Bandet bildades 1989 av medlemmarna Fredrik Karlsson (bas), Erik Olsson (gitarr), Anders Jakobsson (trummor) John Mahrle (gitarr) och Rickard Mahrle (sång, gitarr och tvärflöjt). Erik Olsson hoppade av strax innan första albumet släpptes och började spela i Millencollin. Även John hoppade av i ett tidigt skede. Senare blev Mieszko Talarczyk gitarrist i bandet. Mieszko omkom tyvärr mycket tragiskt 2004 i tsunamikatastrofen i Thailand.

Flera av medlemmarna i Charles Hårfager var även senare med i punkbandet Krigshot och grindcorebandet Nasum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar