onsdag 9 maj 2012

La Masa Of Sweden - Release på engelska!

De gamla svenska indiebandet La Masa har jag sett ett par gånger under åren. Jag spelade själv förband till dem på en av Klubb Populärs gamla hederliga kvällar på Storan i Göteborg. En skön lycka kryper längst ryggraden när jag tänker på deras mysiga musik. Jag får även lite mysigt pirr i magen när det slår mig att det är mitt gamla X-skivbolag A Westside Fabrication som en gång i tiden signat de här bandet ( jag väntar fler intressanta releaser från A Westside Fabrication, bland annat släpper Rickard & Juvelerna sin debutsingel snart).


I morgon (torsdag 10 maj kl 22:00) ska gruppen ha releasefest för sin nya skiva. Den här gången under namnet La Masa Of Sweden och den här gången på engelska. Självklart är det samma gamla underbara skivbolag A Westside Fabrication som ligger bakom skivsläppet. Och självklart är det samma underbara Klubb Populär som håller i releasefesten (på Jazzhuset i Göteborg) .
Det är ju synd att ändra på ett vinnande koncept.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar