måndag 7 maj 2012

Hang With Me - En Cover!

Josef Hermansson, en av medlemmarna i svenska Navet, skrev på Twitter för ett tag sen om att Robyns hit "Hang with me" från 2010 var en cover. Jag fattade först inte vad han snackade om..... Men grabben har rätt!


Den svenska artisten Pauola (Paola Bruna, som i dag är programledare i radiokanalen Metropol) slog igenom stort i Sverige 2002 med skivan "Stockcity Girl". Skivan producerades av hennes dåvarande pojkvän Klas Åhlund. Jag köpte skivan själv och lyssnade mycket på den. Det komiska är att jag aldrig tidigare reflekterat över att hennes låt "Hang with me" är samma låt som Robyn fick en hit med. Fast de låter ju ganska olika.....

3 kommentarer:

  1. Tack Pop Pappan för denna viktiga upplysning! Den låten är jag SÅÅ trött på. Nu finns det en förlaga att lyssna på istl.
    Jag har ju lyssnat en del på Paulas skiva men inte heller märkt att det är samma låt.

    SvaraRadera
  2. Haha, tack vare en kille som gör musik under moniker Goes Calypso och som 2010 gjorde cover på en Paola/Teddybears-låt "Yours To Keep" lyssnade jag jättemycket på Paola 2010 och upptäckte att "Hang With Me" var en cover, trodde jag var den sista som upptäckt detta.;) "Stockcity Girl" är förresten en jävligt bra popplatta!

    SvaraRadera
  3. Jag har lyssnat på skivan hela eftermiddagen.
    Tror inte att jag har lyssnat på den så mycket
    sen när jag köpte den för 10 år sen.
    Den är riktigt bra!
    Många P3-hits...

    SvaraRadera