måndag 21 maj 2012

Imperial State Electric - Pop War


Jag hörde en riktigt skön rock'n'roll låt på radion igår. Först hörde jag den bara svagt i bakgrunden och trodde att det var någon gammal låt med Sweets eller Kiss. När jag fick höjt upp radion och lyssnat ordentligt så fann jag till min förtjusning att det var Imperial State Electric's låt "Shelter in the sand". Låten finns med på deras nysläppta, tredje album "Pop War". Gruppen är från början ett projekt av Nicke Andersson (Hellacopters) på leadsång och gitarr. Han fick senare hjälp av Dolph De Borst (The Datstuns) på sång och bas, Tobias Egge på sång och gitarr samt Tomas Eriksson på trummor. Den här skivan är fylld av sköna rock'n'roll låtar, och när jag hör refrängen på deras låt "Waltz for vincent" så utrbister jag spontant i de klassiska citatet "I got a fever and the only prescription is more cowbell!"

1 kommentar:

  1. Fotnot:
    Nicke, Robban och Bobba från Hellacopters kommer ingå in Lars Winterdäcks kompband i sommar.

    Jag är ingen större fan av Lasse, men att 3/5 av Hellacopters + Weeping Willows gitarrist är med gör det hela mer intressant.
    Får nog bli ett besök på Läckö slott i sommar.

    SvaraRadera