onsdag 31 augusti 2011

Howard Jones på Liseberg imorgon!

Jag har väntat på detta i flera månader..... jag blev helt till mig när jag läste att min bardoms idol Howard Jones skulle uppträda på stora scenen på Liseberg. Jag blev inte lika glad när jag insåg att de krockade med den där resan som min fru skulle åka på med sitt jobb. Det känns därför väldigt vemodigt att veta att mannen som en gång i tiden fick mig att börja spela synth kommer att uppträda i Göteborg imorgon. Medan jag själv kommer att sitta hemma med mina barn framför TV'n.


Howard var en av de artisterna som inspirerade mig som barn att börja spela just synth. Jag minns speciellt en live konsert med honom som visades på TV programmet Bagen på 80-talet. Howard stod helt omringad av synthar på scenen och spelade sina vackra poplåtar. Jag fantiserade som barn om att jag själv skulle stå likadant när jag blev stor....
Förövrigt var synthslingan i hans hit "Hide & Seek" den första synthslingan som jag lärde mig spela på min allra första keyboard Casio MT-52 i början på 80-talet.

Så vem vet....... det kan hända att jag drar med mig mina två barn till Liseberg imorgon och tvingar med dem längst fram vid stora scenen. Just nu när jag sitter här och skriver så känns de som det enda rätta......




I morgon den 1 september kl. 20.00 uppträder Howard Jones på stora scenen på Liseberg.
Förra året släppte han sin senaste skiva "Ordinary Heroes".

3 kommentarer:

  1. Jag hade naturligtvis också synth-tofs.....

    SvaraRadera
  2. Åk,åk!!!

    Får du ingen barnvakt ställer undertecknad upp. Klart du ska se din idol för bövelen!

    SvaraRadera
  3. Klart jag ska åka! Jag har redan förberett barnen. Men du kanske är sugen på att hänga på Boman?

    -HOWARD JONES!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera