lördag 13 augusti 2011

Peter Sjöholms Blogg 1 år!!!!


Mitt första blogginlägg skrev jag den 12 augusti 2010 (och de kan du läsa här). I fredags var det ett år sedan! Under året har jag skrivit ganska exakt 500 blogg inlägg. Detta ska vi naturligtvis fira, och jag bjuder er därför på de tio mest lästa blogginläggen från de första året..... här och nu:

På plats nummer 10:
De här inägget skrev jag dagen efter att Ola Lindholm hade gjort sitt blogginlägg där han försökte förklara sin oskyldighet efter drog anklagelserna från bl a kvällstidningen Expressen.

På plats nummer 9:
Göteborgs klubben Klubb Populär har alltid varit just väldigt populär. Detta inlägget skrev jag efter synth duon Page fantastiska uppträdande på klubben.

På plats nummer 8:
I ett av mina allra första blogginlägg försökte jag förklara min stora kärlek till den svenska tönt-poppen och hur kul det är att shoppa musik i secondhand butiker.

På plats nummer 7:
Här visade jag upp min och min sons hobby att göra pärlplattor med gamla Nintendo motiv.

På plats nummer 6:
Jag är ett stort fan av Magnus Lidehälls musik. Och det tror jag att många är eftersom mitt inlägg om honom hamnade på en 6e plats.

På plats nummer 5:
Sushi-Buffé
Här bloggar jag om hur gott det är att äta sushi till lunch.


På plats nummer 4:
Musikåret 2010 - En summering
Min årskrönika från 2010 räckte till en 4e plats.


På plats nummer 3:
Dirty Loops - När du tröttnat på alla sega coverband.
Musikgrupen Dirty loops har på kort tid blivit riktigt stora i landet. Detta inlägget skrev jag för bara tre månader sedan och har lästs av så många att de slutade på en 3e plats.


På plats nummer 2:
Hank Von Helvete är ett geni!
Hank är också en artist som blivit stor på kort tid. Främst beroende på hans insats i filmen om Cornelis. De här inlägget skrev jag efter ett av hans besök i TV programmet  Skavlan.


På plats nummer 1:
Varning för Venista!
Med mer än dubbelt så många sidvyer än 2an vinner den här överlägset! Förmodligen ett av de tråkigste blogginläggen jag gjort någonsin. Handlar om hur min iPhone blev attackerad av massa betal-SMS och hur jag bar mig åt för att bli av med problemet. Men jag förstår att den har hjälpt många andra med samma problem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar