onsdag 24 augusti 2011

Jag har blivit bestulen!

Jag har blivit bestulen.... eller rättare sagt vi i Innebandylaget har blivit bestulna. Inte på saker eller pengar. Nej stölden är mer komplicerad än så. De handlar om våran tid. VÅRAN tid! Torsdag kvällarna har varit heliga i våra familjefars liv så länge vi kan minnas...... i alla fall de senaste fem åren. Nu har de plötsligt kommit några andra som påstår sig vara i större behov av våran förbokade torsdagstid. Några som tydligen skulle vara viktigare, bättre och mer värdefulla. Det har kommit till min kännedom att de rör sig om ett lokalt fotbollslag... Jag behöver ju inte säga mer än så.

Innebandylaget får i framtiden nöja sig med att spela på onsdag kvällarna istället. Samma klockslag som alltid men på en ny dag. Nå väl.... Vi får väl vara glada att vi får vara kvar över huvudtaget. Ikväll kör vi i gång igen. Jag har längtat.......



Dagens soundtrack: Midi, Maxi & Efti "Bad Bad Boys"


4 kommentarer:

  1. Underbar rubriksättning som gör så man måste kolla!

    SvaraRadera
  2. Det är ju förjävligt!!!

    Utmana dem i en mach! Vinnande laget får torsdagstiden.

    Heja, heja!!!

    SvaraRadera
  3. Herr Boman har rätt! Detta bör avgöras i en innebandymatch!!

    /Stellan

    SvaraRadera
  4. Vi kanske blir tvungna att övergå till konstsim...

    SvaraRadera